Saturday, February 28, 2009

Crveno ogledalo


















Ovu tortu je moj Rasa odabrao za svoj 13 rodjendan. Bojala sam se da ce biti jedna od sarenih torti koje vole samo deca. Medjutim, jako mi se svidela. Bogata krema i intenzivan ukus jagode uz lagan biskvit su me osvojili. Fina, lagana vocna torta koju cu tokom leta sigurno cesto praviti jer me podseca na one divne sladolede od jagoda iz mog detinjstva.































Za biskvit
3 cela jaja
3 zumanca
150 gr. secera
malo vanile
3 belanca
2 kasike secera
90 gr. brasna
Ugrejte rernu na 230C. Pleh velicine 28×43 cm. pouljite i pospite brasnom.
Za biskvit, umutite 3 cela jaja, 3 zumanca, secer i vanilu dok ne postanu svetli i kremasti.
U zasebnoj posudi umutite tri preostala belanca sa dve kasike secera. U masu od celih jaja dodajte prosejano brasno, lagano promesajte pa pazljivo umesajte sneg od belanaca. Izlijte u pleh i pecite 7-10minuta. Korica treba ostati svetla.
Izrucite na radnu povrsinu i isecite 2 kruga velicine 21cm.


Za kremu
2 1/2 kasicice zelatina
350 gr. pirea od jagoda
5 zumanca
150 gr. secera
350 gr. mleka
400 ml. slatke pavlake
Za kremu od jagoda, jagode umutite stapnim mikserom i procedite kroz krupniju cedku. U dobijeni pire od jagoda umesajte zelatin. Ostavite sa strane da nabubri a za to vreme stavite mleko da se ugreje do tacke kljucanja a vi umutite zumanca sa secerom. Kada zumanca postanu svetla i penasta, dodajte im malo ugrejanog mleka, pa izrucite u serpu sa mlekom i kuvajte kratko na tihoj vatri neprestano mesajuci. U jos vrucu kremu dodajte jagode sa zelatinom i dobro izmesajte dok se zelatin ne otopi. Stavite posudu u sudoperu u kojoj ste usuli hladne vode, da se sto pre ohladi. Kada krema pocne da se steze, (cesto je proveravajte) dodajte ulupanu slatku pavlaku.



Sirup za korice
125 ml. vode
80 gr. secera
1 kasika limunovog soka
Okrugao kalup promera 25cm. pouljite dobro sa strane. Na dno kalupa stavite parce kartona oblozeno alu folijom. Stavite prvo parce biskvita na sredinu poprskajte sirupom i sipajte polovinu kreme od jagoda. Stavite drugo parce, takodje poprskajte sirupom pa zalijte kremom od jagoda. Ostavite u frizider da se dobro stegne, najbolje preko noci.

Za crveni preliv
1 kasicica limunovog soka
2 kasike vode
1 kasika zelatina
400 gr. jagoda
175 ml. vode ili soka od visanja
150gr. secera
Za crveni preliv, jagode pomesajte se secerom i vodom (ja sam stavila sok od visanja, da ne bi dodavala crvenu boju) i kuvajte na laganoj vatri 10 min. Ohladite i procedite kroz gazu, ali nemojte pritiskati da vam se sirup ne bi zamutio.
Zelatin potopite vodom i limunovim sokom, pa kada nabubri (oko 5 min.) dodajte procedjenom soku od jagoda i kratko na tihoj vatri prokuvajte samo da se zelatin otopi. Ostavite da se prohladi i kada dobijete gustinu malo redju od meda, prelijte preko torte.
Ostavite da se stegne u frizideru i pre nego posluzite kalup obmotajte peskirom koji ste drzali u toploj vodi. Obrezite vrh torte lagano nozem i otvorite kalup. Pazljivo sklonite i prebacite na tanjir za posluzivanje.

2 comments:

  1. prekrasna tortica, nešto sam slično jela kod prijateljice na rođendanu još prošle godine i zaista je prekrasnog okusa =)

    ReplyDelete
  2. Prepoznala sam te na slicici i bas mi je drago da si svratila :))

    ReplyDelete