Monday, March 16, 2009

Sladoled od vanile

































Vanila je jedan od najskupljih zacina, uz safran i kardamom. Biljki ove cvetne puzavice je potrebno tri godine da formira prvi cvet i devet meseci da sazri. Nakon branja, mahuna nema nikakav miris i ukus. On se tek kasnije razvija dugotrajnim fermentiranjem. Najkvalitenija je ona koja potice sa Madagaskara i nezamenljiva je prilikom pripreme krema, umaka i sladoleda.
U ovom sladoledu je predivna, jer svake oseti svaka semenkica vanile i najzasluznija je za apsolutno caroban ukus u kome je zadovoljstvo uzivati.

250 ml. mleka
250 ml. slatke pavlake

6 zumanaca
5 kasika secera
1 stapic vanile


Mleko i slatku pavlaku stavite na tihu vatru da polako prokljuca. Stapic vanile isecite na pola, nozem skinite male smenke, poklopite posudu i ostavite desetak minuta da mleko poprimi ukus vanile, ali sklonite s vatre.
Jaja penasto umutite sa secerom i u to polako dodajte kutlacu ugrejanog mleka. Promesajte da se izjednaci pa uspite u mleko. Kuvajte 3-4 min. neprestano mesajuci, dok se krema malo ne zgusne.
Jos toplo procedite, ako ste koristili stapic vanile, mozete ga oprati i osusiti pa staviti u teglu sa secerom.
Kremu ohladite i nakon toga je spremna za zamrzivac.
Dobicete oko 800ml. sladoleda. Ovo je osnova u koju mozete dodati voce, lesnike, kafu, mentu…

Ako hocete da dodate voce, bice vam potrebno 300-400gr. propasiranog voca, koje ste procedili kroz cedku da bi odstranili semenke. Mozete i izostaviti vanilu da bi voce koje ste odabrali makismalno doslo do izrazaja.
Evo varijante sa kupinama:

5 comments:

  1. Izgleda divno,ja i inace obozavam vanilu u svemu.
    Boja je predivna i vidi se da je napravljen od kvalitetnih sastojaka!

    ReplyDelete
  2. Savrseno,
    ne znam koji mi je ljepsi, ovaj ili cokoladni.
    Prekrasno Ljiljo :))

    ReplyDelete
  3. Ne zna se koji bolji ovaj ili onaj cokoladni! I ja cu da sacucam za na leto :)

    ReplyDelete
  4. Ja sam ipak rađe izabrala vaniliju to mi je oduvijek najdraži okus:)) mašinu za sladoled nemam ali pomalo razmišljam i o toj investiciji:)) i jedan i drugi izgledaju odlično!

    ReplyDelete
  5. Hvala :))
    I ja obozavam vanilu. A ovih dana od nje raditi i jednu turu sa pistacima i malinama. Bice fino :)

    ReplyDelete