Monday, March 9, 2009

Tropska kokos rolada
































Merkam vec neko vreme ovaj recept. Kupila sam makadamiju, fine male orascice blagog, kremastog ukusa. Poreklom su iz Australije, ali jako puno uzgajaju na Havajima. Sadrže malo ugljenih hidrata, ali dosta masti koje se smatraju cenjenim kozmetickim sredstvom.
Sada sam ih po prvi put koristila za pripremu kolaca i zaista su predivni.
Ovo je jedan od kolaca koji se ne prave svaki dan, vec se cuvaju posebne prilike, godisnjicu, ili finu veceru.
Ne znam da li mi se vise svideo biskvit, koji je lagan kao pero, susti pod rukama dok se uvija, ili krema od bele cokolade, slatke pavlake i kokosa. Lak je za napraviti, mada se meni priprema malo otegla, jer sam gledala slike sa okupljanja iz Novog Sada :)
Napravljen je jos za vikend i jedva sam sacuvala nekoliko parceta za slikanje, posto je dva dana padala kisa i bilo toliko oblacno da se prst pred okom nije video. Na glazuri su se nahvaltale kapljice vode posto sam ga izavadila iz frizidera, pa slikanje nije bas islo kako sam zamisljala, ali caroban ukus je i dalje tu.


Za biskvit
4 jaja
100gr. secera
100 gr. makadamija oraha ili badema
1 kasicica praska za pecivo
Umutite zumanca sa polovinom secera dok se ne udvostruci, pa umesajte samlevenu makadamiju ili bademe pomesane sa praskom za pecivo. Belanca umutite u cvrst sneg sa preostalim secerom i pazljivo sjedinite sa ulupanim zumancima. Stavite u pleh (23×33cm) oblozen pek papirom i pecite dok se ne zarumeni. Ohladite, biskvit ne trebate uvijati u vlazni salvet jer je jako mekan, tako da ne puca.


Za kremu
175 gr. slakte pavlake (vrhnja)
200 gr. bele cokolade
50 gr.kokosa

Za glazuru
100 gr. cokolade
3 kasike ulja

Za kremu, ugrejte slatku pavlaku do tacke kljucanja. Umesajte kokos, i ostavite da odstoji petnaestak minuta da pavlaka poprimi ukus kokosa. Opet malo ugrejte i prelijte preko useckane bele cokolade. Ostavite koji minut, pa izmesajte da se sve ujednaci i ostavite u frizider da se masa ucvrsti.
Ohladjeni nadev od bele cokolade umutite mikserom dok ne postane penasto, namazite koru i uvijte. Dobro ohladite u frizideru pa prelijte glazurom od cokolade.

8 comments:

  1. sličica je divna, a recept još bolji =) tako mi je drago da vidim i tvoj blog i baš se veselim tvojim delicijama =)

    ReplyDelete
  2. Hvala :)
    I ti si me ne obradovala, nisam ni ja znala za tvoj blog. Evo me idem kod tebe u goste :)

    ReplyDelete
  3. Prekrasan, prekrasan rolad,
    ovo ce sigurno biti isprobano jako brzo :))

    ReplyDelete
  4. Wow kako divno izgleda! Posebno mi se sviđaju makadamski oraščići, volim ih dodati u kolače umjesto badema ili oraha samo ih rijetko nađem kod nas. Fotka je baš divna, kao iz nekog žurnala! :)

    ReplyDelete
  5. Predivno izgleda!

    ReplyDelete
  6. divno,kao uvijek..!!

    ReplyDelete