Monday, November 30, 2009

Old fashioned chestnut cake
































My thanks to Menu turistico for a wonderful recipe.

Recept za ovu tortu sam nedavno nasla na blogu Menu turistico i jedva sam cekala da je isprobam. Torta je bas onakva kakve volim. Par jednostavnih i kvalitetnih sastojaka. Imam jos par recepata sa kestenom koje bi da isprobam, ali posto nam predstoji sezona praznika, i njih cu uskoro podeliti sa vama.
Ovo nije tako velika torta, pravila sam je tek da obelezim svoj rodjendan, ali prema potrebi je mozete uvecati.
Biskvit me je odusevio, mekan je, vlazan i lagan, krema je jako fina, jedino bi volela da je ukus kestena malo intenzivniji.
Na kraju sam je posula kakaom i dekorisala karamelisanim kestenjem.

Potrebno vam je za biskvit:
100 gr. pirea od kestena, 100 gr. cokolade, 100 gr. putera, 4 jaja, 30 gr. brasna, 1/2 kasicice praska za pecivo, 2 kasike secera.
Ugrejte rernu na 180C i pripremite dva kalupa od po 20cm oblozena pek papirom.
Cokoladu i puter otopite na pari, prohaldite. Zumaca dobro umutite sa kasikom secera, pa dodajte kesten pire. Sjedinite sa otopljenom cokoladom i puterom. Dodajte belanca umucena sa kasikom secera, lagano promesajte, pa umesajte brasno sa praskom za pecivo.
Sipajte u pripremljene kalupe i pecite oko 25-35 minuta.

Za nadev:
200 gr. cokolade, 300 gr. slatke pavlake, 200 gr. kesten pirea, 1 kasicica kafe, 1 kasika ruma.
Ugrejte slatku pavlaku,a li ne dozvolite da prokljuca, pa prelijte preko useckane cokolade kojoj ste dodali kasicicu kafe. Ohladite, umutite kratko i dodajte kesten pire i rum. Mutite jos malo i time nafilujte tortu.
Napravila sam malu izmenu u receptu. Izbacila sam kafu, i koristila sam mlecnu cokoladu, jer sam htela da ukus kestena bude dominantan.
Torta je posuta kakaom i dekorisana karamelisanim kestenjem.

Peceno kestenje oljustite, isprzite secer, ali vodite racuna da ne pregori. Svaki kestencic bocnite viljuskom i provucite kroz przeni secer. Stavite na podmascen tanjir da se hladi, kako se kesten ne bi zalepio



.

22 comments:

  1. ovo je san za oci, predivna je!! sretan rodjendan draga, sigurna sam da ste uzivali uz ovu tortu, j anikako da se odlucim na avanturu kestena u kolacima, sad se me malo ohrabrila, zapravo puno:)

    ReplyDelete
  2. Mmmmmm, sviđa mi se, spremam! :)
    Krasna fotografija!

    ReplyDelete
  3. Savršeno zvuči i izgleda..kestene obožavam , čokolada, karamel...kao uvijek od tebe!

    ReplyDelete
  4. Hvala, hvala, jos vise bi uzivali da nisam kestenom polomila zub. Zato, ako ih budete pravili, pazljivo grickajte :)))
    Thank you so much Karine :))

    ReplyDelete
  5. Sve najlepse za rodjendan, draga...tortica izgleda apsolutno fantasticno!;)))

    ReplyDelete
  6. Brava!!! It's wonderful, much much better than mine! I hope you'll enjoy it- and a gret Happy Birthday from Italy and Menuturistico
    Alessandra

    ReplyDelete
  7. Torta je krasna! Jao baš mi je žao zbog zuba :(

    ReplyDelete
  8. Hvala Lana, Masatera ;)))
    Thank you so much Alessandra, everyone that tasted it asked for the recipe, they loved the cake.

    ReplyDelete
  9. Ovo izgleda predivno!!! Voljela bi ju probati...nadam se uskoro :)

    ReplyDelete
  10. Sretan rodendan !! torta izgleda prekrasno...ali ja jos nikada nisam nista pravila sa kestenom ,jer ga ne nalazim ovdje,sigurno ga ima ,no ne mogu ga uociti jer oci lete svuda !!:))voli9m svjezi kesten,pa bi najvjerojatnije i8 ja uzivala u ovoj deliciji !!

    ReplyDelete
  11. Ovo ja zovem "trostruki" uzitak :)))Tortica deluje neodoljivo!!!
    Srecan rodjendan sa malim zakasnjenjem!!!

    ReplyDelete
  12. divna je torta, baš po mom ukusu

    ReplyDelete
  13. Sve najbolje za rodjendan.Prelepa torta,ko voli kestenje mislim da je za njega savrseno.

    ReplyDelete
  14. Prvo srećan rodjendan.Torta je savrsena za ljubitelje kestena.

    ReplyDelete
  15. mmm, obožavam kesten u kolačima i ova torta mi izgleda predivno... sve najbolje za rođendan sa zakašnjenjem :)

    ReplyDelete
  16. Jooj obozavam kesten, a torta zvuci savrseno!

    ps: mnogo su ti dobre kasicice :) gledam bas cesto na slikama i bas ti zavidim na escajgu i posudju :)

    ReplyDelete
  17. Vidim, baš si slaba na kesten. Ovo je ludilo, samo da nabavim kupovni kesten pire. Sviđaju mi se kesteni u karamelu.

    ReplyDelete
  18. Joj, jesam, mnogo ga volim. A sa kestenom u karamelu moras biti pazljiva. Ja sam sa jednim od ovih sa slike zub polomila. Veliki su, pa se tesko krckaju :)

    ReplyDelete